Frauenverein Männedorf - it's THE place to meet people!

With more than 500 members, Männedorf’s local women’s association Frauenverein Männedorf, addresses all the women in the immediate vicinity.

Most of our members have their roots in Männedorf. Some are stationed here for a limited period of time and others are "newcomers” to our community. Our common denominator however, is that we are all women!

Where as some of us come from foreign places/countries and have different cultural backgrounds, others speak a different language or a different dialect. Some of us are old, some of us are young, but all in all, we are women who enjoy meeting other women. We are women who appreciate getting out of the house once in a while and who like to plunge into new and exciting activities. Have you for example ever tried baking bread in a wood burning oven? Do you enjoy challenging hikings in the Swiss mountains or would you prefer a pleasant stroll along one of Switzerland’s many lakes or cities? Do you like to cook? Would a day in a spa interest you or would you prefer a coffee and a chat in the local coffee shop? Frauenverein Männedorf can offer you all of this and much more!

As a non-profit organisation all our work is carried out on a voluntary basis. Any profits are donated to charity. We offer our members a large range of activities and welcome active members as well as passive members.

Are you new in Männedorf? Perhaps this is your first contact with Männedorf – then you have come to the right place. In Frauenverein Männedorf you will never feel alone!

Welcome to Frauenverein Männedorf!
We speak English!
For further information or translation, please contact;

Pia Brovinius
brovinius@hispeed.ch

Rüth Lüthard
ruth.luethard@hispeed.ch

Barbara Yamanacka

We are members of;
the Schweizerischer Gemeinnütziger Frauen (SGF) www.sgf.ch
Schweizerischer Gemeinnütziger Frauen (SGF) www.sgf.ch
Verein für Sozialpsychiatrie Zürcher Oberland (Noveos) www.noveos.ch
Verein Marie Meierhofer Institut für das Kind www.mmizuerich.ch
Zürcher Frauenzentrale www.frauenzentrale-zh.ch
Volkshochschule Stäfa www.volkshochchule-staefa.ch
Samowar Jugendberatung Meilen www.samowar.ch

Frauenverein's Webdesigner;
Ursula Gerber-Senger www.geweb.ch

Die neusten Nachrichten

Ausflug in den Ballenberg Ost vom 19. Juni 2019

Da wir letztes Jahr im Ballenberg West eine spannende Führung erleben durften, kam von den Teilnehmerinnen der Wunsch auf, auch den Ostteil noch zu erkunden.

Pünktlich um 07.30 Uhr stand unser Buschauffeur Röbi, von Baumann Car Männedorf, am Bahnhof bereit. 14 gut gelaunte Frauen machten sich bei strahlendem Wetter auf die Reise nach Hofstetten bei Brienz.

Foto: © Pia Brovinius

Brockiaktion Juli: Bücher, Koffer, Taschen ...

Wer die Brocki in Männedorf kennt, weiss, dass es im Winter dort wirklich sehr kalt sein kann und im Sommer dafür angenehm warm.  Wir sind Sommer und Winter für Sie da, auch in den Ferien sind Sie uns herzlich willkommen.

Einige von Ihnen werden in den Ferien verreisen. Damit Sie uns nicht vergessen: Profitieren Sie doch von unserem Halbpreisangebot, damit mehr Taschengeld in der Reisekasse bleibt.

Wir offerieren Ihnen Bücher, Koffer, alle Taschen, Reiseführer, Landkarten und Postkarten zum halben Preis. Wie immer sofern und solange vorhanden. Wir können ja unser Angebot nicht planen.

Foto @ Anita Kammermann
Start beim Mühlehölzli um 8 Uhr

Velotour entlang der Glatt vom 4.6.19

War das rundum ein schöner ,toller Tag!!! Andrea, Anita, Margrit, Silvana, Verena und Ursula sind sattelfest entlang  Velowege nach Greifensee gefahren. Da gab es den verdienten Kaffee. Vom ersten Meter bis zum Letzen sind wir der Glatt entlanggeradelt, mit und ohne Motörli, gemütlich für jederfrau.