Frauenverein Männedorf - it's THE place to meet people!

With more than 500 members, Männedorf’s local women’s association Frauenverein Männedorf, addresses all the women in the immediate vicinity.

Most of our members have their roots in Männedorf. Some are stationed here for a limited period of time and others are "newcomers” to our community. Our common denominator however, is that we are all women!

Where as some of us come from foreign places/countries and have different cultural backgrounds, others speak a different language or a different dialect. Some of us are old, some of us are young, but all in all, we are women who enjoy meeting other women. We are women who appreciate getting out of the house once in a while and who like to plunge into new and exciting activities. Have you for example ever tried baking bread in a wood burning oven? Do you enjoy challenging hikings in the Swiss mountains or would you prefer a pleasant stroll along one of Switzerland’s many lakes or cities? Do you like to cook? Would a day in a spa interest you or would you prefer a coffee and a chat in the local coffee shop? Frauenverein Männedorf can offer you all of this and much more!

As a non-profit organisation all our work is carried out on a voluntary basis. Any profits are donated to charity. We offer our members a large range of activities and welcome active members as well as passive members.

Are you new in Männedorf? Perhaps this is your first contact with Männedorf – then you have come to the right place. In Frauenverein Männedorf you will never feel alone!

Welcome to Frauenverein Männedorf!
We speak English!
For further information or translation, please contact;

Pia Brovinius
brovinius@hispeed.ch

Rüth Lüthard
ruth.luethard@hispeed.ch

Barbara Yamanacka

We are members of;
the Schweizerischer Gemeinnütziger Frauen (SGF) www.sgf.ch
Schweizerischer Gemeinnütziger Frauen (SGF) www.sgf.ch
Verein für Sozialpsychiatrie Zürcher Oberland (Noveos) www.noveos.ch
Verein Marie Meierhofer Institut für das Kind www.mmizuerich.ch
Zürcher Frauenzentrale www.frauenzentrale-zh.ch
Volkshochschule Stäfa www.volkshochchule-staefa.ch
Samowar Jugendberatung Meilen www.samowar.ch

Frauenverein's Webdesigner;
Ursula Gerber-Senger www.geweb.ch

Die neusten Nachrichten

Foto: © Pia Brovinius

Christchindlimärt - leider ABGESAGT

Der diesjährige Christchindlimärt vom Samstag, 5. Dezember 2020, wurde leider infolge der Corona-Pandemie abgesagt. Wir hoffen fest auf bessere Zeiten im neuen Jahr!

Bleibt gesund!

Für das Christchindlimärt-Team

Babs Müller-Tobler

Foto: © Pia Brovinius

Das öffentliche Kerzenziehen kann dieses Jahr leider nicht durchgeführt werden

Das öffentliche Kerzenziehen kann dieses Jahr leider nicht durchgeführt werden, da für uns der Aufwand zu gross wäre, die vom BAG und vom Kanton Zürich geforderten Schutzmassnahmen umzusetzen. Wir freuen uns auf ein erfolgreiches, gut besuchtes Kerzenziehen im November 2021.
Liebe Grüsse
Heidi

Foto: © Jan Lindman

Bericht von Flösserweg Wanderung (17. Nov)

Nach anfänglich 28 Anmeldungen und kurzfristig 5 Abmeldungen fuhren wir 23 Frauen bei schönstem Herbstwetter nach Brugg und mit dem Bus nach Stilli Aarebrücke. Wir marschierten ein kurzes Stück der stillen Aare entlang, bogen links ab und stiegen dem Bach entlang nach Villigen hoch. Dort erwartete uns im Restaurant Hirschen ein grosser Korb voll Gipfeli.

Nach dem Kaffee / Tee Halt ging es weiter den Römerrebberg hoch und schon bald hatten wir Aussicht auf das berühmte Paul Scherrer Institut. Wir unterquerten das 3,8 km lange Förderband, das vom Steinbruch Gabenchopf Kalk und Mergel ins Zementwerk der Holcim AG nach Siggenthal förderte. Eine eindrückliche grüne Röhre die das ganze Tal überquert. Der Weg führte uns im Wald stetig hinauf Richtung Picknickplatz. Der steile Hang, in sommerlicher Hitze, kam mir lang vor.