Frauenverein Männedorf - it's THE place to meet people!

With more than 500 members, Männedorf’s local women’s association Frauenverein Männedorf, addresses all the women in the immediate vicinity.

Most of our members have their roots in Männedorf. Some are stationed here for a limited period of time and others are "newcomers” to our community. Our common denominator however, is that we are all women!

Where as some of us come from foreign places/countries and have different cultural backgrounds, others speak a different language or a different dialect. Some of us are old, some of us are young, but all in all, we are women who enjoy meeting other women. We are women who appreciate getting out of the house once in a while and who like to plunge into new and exciting activities. Have you for example ever tried baking bread in a wood burning oven? Do you enjoy challenging hikings in the Swiss mountains or would you prefer a pleasant stroll along one of Switzerland’s many lakes or cities? Do you like to cook? Would a day in a spa interest you or would you prefer a coffee and a chat in the local coffee shop? Frauenverein Männedorf can offer you all of this and much more!

As a non-profit organisation all our work is carried out on a voluntary basis. Any profits are donated to charity. We offer our members a large range of activities and welcome active members as well as passive members.

Are you new in Männedorf? Perhaps this is your first contact with Männedorf – then you have come to the right place. In Frauenverein Männedorf you will never feel alone!

Welcome to Frauenverein Männedorf!
We speak English!
For further information or translation, please contact;

Pia Brovinius
brovinius@hispeed.ch

Rüth Lüthard
ruth.luethard@hispeed.ch

Barbara Yamanacka

We are members of;
the Schweizerischer Gemeinnütziger Frauen (SGF) www.sgf.ch
Schweizerischer Gemeinnütziger Frauen (SGF) www.sgf.ch
Verein für Sozialpsychiatrie Zürcher Oberland (Noveos) www.noveos.ch
Verein Marie Meierhofer Institut für das Kind www.mmizuerich.ch
Zürcher Frauenzentrale www.frauenzentrale-zh.ch
Volkshochschule Stäfa www.volkshochchule-staefa.ch
Samowar Jugendberatung Meilen www.samowar.ch

Frauenverein's Webdesigner;
Ursula Gerber-Senger www.geweb.ch

Die neusten Nachrichten

Endlich ist der Frühling eingekehrt und heitert uns hoffentlich alle auf. Das Brocki-Team ist voll im Einsatz, um den Kundinnen und Kunden saubere und heile Ware zu präsentieren. Wir verzichten weiterhin auf spezielle Aktionen, werden Ihnen aber ab Mai im Gestell hinter der Ausgangstüre hübsche Kleinigkeiten zum Preis von 50 Rappen anbieten.

Unsere Frühlingsbörse fand bei frühlingshaftem Wetter zeitgleich mit dem Frühlingsmäärt und der Velobörse statt. Die Durchführung der Börse war nur dank eines von uns erarbeiteten COVID-Schutzkonzeptes möglich. Unsere Kundinnen und Kunden zeigten aber grosses Verständnis, dass der Personen-Einlass in den Leuesaal limitiert war und man einige Wartezeit in Kauf nehmen musste.

Am Freitag 12.2.2021 sind wir zu 8 mit dem Zug und Bähnli auf den Arnisee gereist. Oben angekommen begrüsste uns einen stahlblauer Himmel, Schneebergen und wunderbar verkleidete Tannen. Nach dem Kaffee, wanderten wir 3 1/2 Stunden , mit Pause, im dicken Nebel runter und hoch.