Frauenverein Männedorf - it's THE place to meet people!

With more than 500 members, Männedorf’s local women’s association Frauenverein Männedorf, addresses all the women in the immediate vicinity.

Most of our members have their roots in Männedorf. Some are stationed here for a limited period of time and others are "newcomers” to our community. Our common denominator however, is that we are all women!

Where as some of us come from foreign places/countries and have different cultural backgrounds, others speak a different language or a different dialect. Some of us are old, some of us are young, but all in all, we are women who enjoy meeting other women. We are women who appreciate getting out of the house once in a while and who like to plunge into new and exciting activities. Have you for example ever tried baking bread in a wood burning oven? Do you enjoy challenging hikings in the Swiss mountains or would you prefer a pleasant stroll along one of Switzerland’s many lakes or cities? Do you like to cook? Would a day in a spa interest you or would you prefer a coffee and a chat in the local coffee shop? Frauenverein Männedorf can offer you all of this and much more!

As a non-profit organisation all our work is carried out on a voluntary basis. Any profits are donated to charity. We offer our members a large range of activities and welcome active members as well as passive members.

Are you new in Männedorf? Perhaps this is your first contact with Männedorf – then you have come to the right place. In Frauenverein Männedorf you will never feel alone!

Welcome to Frauenverein Männedorf!
We speak English!
For further information or translation, please contact;

Pia Brovinius
brovinius@hispeed.ch

Rüth Lüthard
ruth.luethard@hispeed.ch

Barbara Yamanacka

We are members of;
the Schweizerischer Gemeinnütziger Frauen (SGF) www.sgf.ch
Schweizerischer Gemeinnütziger Frauen (SGF) www.sgf.ch
Verein für Sozialpsychiatrie Zürcher Oberland (Noveos) www.noveos.ch
Verein Marie Meierhofer Institut für das Kind www.mmizuerich.ch
Zürcher Frauenzentrale www.frauenzentrale-zh.ch
Volkshochschule Stäfa www.volkshochchule-staefa.ch
Samowar Jugendberatung Meilen www.samowar.ch

Frauenverein's Webdesigner;
Ursula Gerber-Senger www.geweb.ch

Die neusten Nachrichten

Foto @ Babs Müller-Tobler

Das Wetter am diesjährigen Christchindlimärt war uns leider nicht gut gesinnt. Es war regnerisch, windig und kalt. Umso mehr freuten wir uns über die vielen Besucher, die den Weg an unseren wie immer schön präsentierenden Stand fanden.

Wir haben trotz Wetterpech ...

Liebe Kunden und Freunde des Brocki

Herzlich Willkommen im  Jahr 2022. Packen wir es zusammen an.

Auch im Jahr 2022 gibt es unsere beliebten Monatsaktionen!

Am 2. November machten wir (16 Frauen) uns auf den Weg nach Dübendorf. Dort wurden wir schon von Herr Niederöst sehr freundlich empfangen und die Besichtigung konnte beginnen. Zuerst erfuhren wir kurz das Wichtigste über die EMPA, die „Eidgenössische Materialprüfung – und Forschungsanstalt“.